Thursday, May 26, 2011

segalanya ku terima~

aish..mata ta dapat nak lelap la plak..so..nak membebel la kat diari i ni..diari diari..plish temankan i okay ntuk malam ni..sebab miss eye ni terlebih aktif lak malam ni..haipp! nak kna babab ni..takpe la..kte layan jer dulu miss eye ni..nanti da penat..tido sndri la tue..bila takleh tido ni..mula la nak pk yang bukan bukan..ni yang ta suka ni..lemah tao ta?

YA ALLAH..aku ta an penah berhenti meminta kepadaMU..berikan la aku kekuatan dan ketabahan ntuk menempuh sgala dugaan yang KAU twunkan ntuk aku..ckup la almost 3 months aku mcm orang gila..merintis bagai..air mata ni pun da ta sudi lagi nak kuar..sebab da banyak sangat pembaziran berlaku sebelum ni..ada hikmahnya an nape suma ni terjadi selepas 7 taon berlalu..jangan biarkan aku menangis lagi..dan aku sendiri da ta nak menangis lagi..

YA ALLAH..jangan penah sesekali pertemukan aku dengan dia..even aku tao dunia ni kecik..bawa dia pergi dari pandangan aku dan luputkan la dia dari ingatan aku..aku da ta nak knal lagi siapa dia..aku da ta nak ingat lagi siapa dia..aku akan pastikan setitik pun air mata aku ta an jatuh if dia mati skalipun..padam an segala memori ..musnahkan la segala kenangan..even waktu tue hanya dia satu satunya manusia yang tinggal..aku lagi sanggup keseorangan..

YA ALLAH..berikan la yang terbaik ntuk aku..tunjukkan la aku jalan..beri an aku petunjuk..beri an aku kebhgiaan di dunia dan juga di akhirat..aku tao hanya masa akan mengubah segalanya..pertemukan la aku ngan seseorang insan yang memang layak ntuk aku..aku bukan yang dulu lagi..setelah suma yang berlaku..aku adalah orang yang baru..baru dari segala aspek..manusia hanya mampu merancang..tuhan yang akan menentukan segalanya..even bahgia skang..blum tentu akan bahgia ntuk slamanya..even plu sengsara skang..ta semestinya akan sengsara ntuk selamanya..sebab tuhan yang akan tentukan suma tue..

aku da redha ngan segalanya yang berlaku..yang penting skang..adalah ntuk trus blaja dan blaja..dapatkan apa yang aku mao dan berjaya dalam idup..kejayaan ta kan datang bergolek..kte plu usaha ntuk tue..dan ini la azam aku..aku akan sentiasa berusaha ntuk dapat an yang terbaik dalam idup aku..i like diz statement dat come from da article..it said dat:


JIKA KITA MENCINTAI SESEORANG , KITA AKAN SENTIASA MENDOAKAN WALAUPUN DIA TIDAK BERADA DI SISI . WALAUPUN PERIT , TETAPI MELEPASKAN 'BELIAU' PERGI ADA HIKMAHNYA
kerana
 " Berkemungkinan apa yg kamu sayangi atau cintai tersimpan keburukan di dalamnya "


okay..sampai sini..my eye da mula bagi signal..mao tto suda..to MR FLURRY..nite nite..swit drim okay! haha~

p/s: andai engkau beroleh bahagia..ingat itu bukan ntuk selamanya..andai kau dalam sengsara..ingat itu bukan ntuk selamanya..hidup ini sementara..

No comments:

Post a Comment